posibles projectes





  1. [PDF]

    com vivien els nostres avis i àvies quan eren infants - Xtec

    www.xtec.cat/alfresco/.../ud_pri_avis_infants.pdf

    Unitat didàctica: com vivien els nostres avis i àvies quan eren infants? Coneixement del medi natural, social i cultural – cicle mitjà d'educació primària. 2. 1.
  2. ppt 
  3. Presentació projecte "ELS AVIS I LES ÀVIES TAMBÉ ... - Xtec

    www.xtec.cat/.../projectestreball/els_avis_avies.pps

    Els avis i àvies també van ser infants ... El projecte es desenvolupa a partir del diàleg i la discussió ... Com vivien els nostres avis i àvies quan eren petits.
  4. http://www.iesguillembergueda.cat/pag_html/treball_sintesi/sintesi1eso1112.pdf
  5. http://fentprojectes.files.wordpress.com/2010/05/avis-i-avies.pdf
  6. http://www.iesvoltreganes.cat/activitats.php?idA=81
  7. http://mmbeducacio.blogspot.com.es/2014/01/passavem-lestiu-la-platja-un-projecte.html
  8. D’Abans i d’Ara: Jocs, Joguines i Cançons  http://www.vilanova.cat/doc/doc_14772283_1.pdf
  9. https://sites.google.com/site/generacionsticesplugues/testimonis2010

Projecte ” Estudiem el nostre barri”.

Aquest trimestre treballem tota l’escola el projecte del nostre barri. Cada curs ha agafat un tema a investigar i desenvolupar : Els colors al barri i elements urbans, la cultura al barri, els equipaments i edificis on vivim, el comerç i les botiques, fem matemàtiques al barri, els transports i les comunicacions, l’habitatge i la revolució industrial .
L’objectiu és coneixer més el nostre entorn i viure directament la realitat del barri on vivim. Al final, farem una petita exposició per a que tothom pugui aprendre allò que han treballat la resta de companys.




Projecte ” Estudiem la nostra comarca”.

http://www.teclasala.cat/intranet/modules/xFPDF/cache/News123.pdf
SOCIALS SENSE LLIBRES
http://www.xtec.cat/~msolduga/menu/finestra/socials.htm


PREGUNTES ESPAIS
1.-  Escriu el nom de les comarques veïnes de la Noguera.

2.- A la pregunta anterior escriu amb verd la capital de cada comarca.
3.- Com es diu la nostra província?

4.- Com es diuen les nostres províncies veïnes?

5.- Quina és la nostra comunitat autònoma?

6.- Quines són les nostres comunitats veïnes?

7.- Quin és el nostre país?

8.- Quins països són els nostres veïns?

9.-Escriu el nom de les tres províncies aragoneses.

10.-Escriu el nom de les tres províncies valencianes.

11.-De quina estrella agafem llum i calor?

12.-Escriu el nom dels vuit planetes del sistema solar.

13.-Quin és el nostre planeta?

14.-Quins són els nostres planetes veïns?

15.-Enumera els planetes de més petit a més gran.



El Projecte Comarques pretén que els alumnes coneguin més profundament diferents aspectes de la seva comarca: llegendes, gastronomia, entorn social i natural i festes populars i que arribin a descobrir aquests mateixos aspectes d’altres comarques de Catalunya.

Durant tot el projecte, els alumnes estaran acompanyats per en Rovelló, personatge que dinamitzarà el projecte i presentarà totes les activitats als alumnes. Cada vegada que un grup-classe acabi una activitat, en Rovelló els enviarà per correu electrònic una peça del trencaclosques de Catalunya. El mapa s’anirà completant a mesura que s’avanci en el projecte.

Activitats
Les activitats que formen el projecte tenen tres etapes: una primera part on cada escola fa una aportació relacionada amb l’activitat proposada, una segona part cooperativa que cal dur a terme fent un seguiment de les aportacions dels altres participants i unes activitats de seguiment a l’aula que permeten elaborar un dossier de l’alumne o murals col•laboratius a l’escola.




3. Llegendes
4. Gastronomia
5. Festes populars

Treball per Projectes

El treball per projectes perten fomentar entre els alumnes un tipus diferent d'aprenentatge, centrat en les seves pròpies motivacions, on els propis alumnes es questionen un tema d'estudi, fan una cerca d'informació (llibres, revistes, enciclopèdies, internet...), reelaboren aquesta informació i la sistematitzen.
En la major part dels casos, el tema del projecte el trien els mateixos alumnes. Un cop triat, es plantegen que saben sobre aquell tema i que voldrien saber, i organitzats en petits grups, cerquen informació fins poder arribar a respondre els seus interrogants.
Us presentem aquí alguns dels projectes treballats els darrers anys:
Curs 2.003-2.004

Curs 2.002-2.003
Curs 2.001-2.002
Curs 2.000-2.001






PROJECTE INTERDISCIPLINARI:
RUTES TURÍSTIQUES PROPOSADES PER L’ALUMNAT DE 4T
D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA
L’objectiu principal és aprofundir en el coneixement de la nostra ciutat incloent aspectes relacionats amb totes les assignatures, construint les diferents competències del currículum.
Per assolir-lo:
1. Realitzem una sortida a Barcelona per a descobrir alguns aspectes relacionats amb la seva història.
2. La nostra directora, Patrícia Fuster, ens demana que dissenyem unes rutes turístiques aprofundint en algun aspecte comentat a la sortida.
3. La publicitat s’expressa en els tres idiomes que coneixen tot sintetitzant la informació.
4. En català, es realitza un dossier en word per aprofundir en el coneixement d’un aspecte sobre la ciutat de Barcelona.
5. A medi, coneixen alguns monuments relacionats amb l’època romana, medieval i industrial de la nostra ciutat. I treballen la línia del temps.
6. A science, aprofundeixen el coneixement de l’època romana
7. A matemàtiques, es calculen els preus dels transports i entrades a diferents monuments i aprenen a utilitzar els nombres romans per expressar els segles.
8. A educació física realitzen jocs que es jugaven en altres èpoques històriques.
9. A religió/valors descobreixen l’existència d’altres religions i algun dels seus símbols.
10. Treballem tots els continguts i les seves valoracions individual i cooperativament.
Les rutes turístiques proposades pels alumnes de 4t estan recollides en els documents pdf que estan penjats a continuació. Són el fruit d’un treball cooperatiu i interdisciplinari.

http://voramar.files.wordpress.com/2009/06/projecte-1-_4a_.pdf















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada